Филмовите студиа протягат ръце към интернет
Филмовите студиа, които доскоро рекламираха премиерните си заглавия по телевизията и вестниците, търсейки възможно най-голямата аудитория в т. нар. "opening-weekend", все по-явно се ориентират към интернет, съобщава в-к "The New York Times" в последния си брой.
Разпространителите на "The Constant Gardener" са насочили рекламата си към читателите на специализирани сайтове и уеблогове. Focus Features, поделението за арт-филми на "Юнивърсъл" е закупило рекламно място за премиерния филм на политическия уеблог Wonkette, както и на уеб-сайтовете на сродни издания като Harper's, The Nation и National Review. Джеймс Шеймъс, един от президентите на студиото казва, че подобни сайтове привличат хора, които вероятно ще оценят филма. "The Constant Gardener" e конспиративен трилър, базиран на бестселъра на Джон Льо Каре и разказва за фармацевтична компания, базирана в Кения, която извършва тестове на нови лекарства против туберкулоза върху беззащитни хора.
След успеха на "Проклятието Блеър" (1999) филмовите компании се опитват неуспешно да повторят рекламната интернет-кампания, която превърна филма в маркетингов феномен. Независимите дистрибутори от THINKFilm също се целят в подбрана интернет-аудитория с "The Aristocrats". Те закупиха закупиха банери на сайтовете за клюки www.gawker.com и www.defamer.com, както и на подобните www.theonion.com и www.collegehumor.com. Според директора на отдел маркетинг към THINKFilm, "The Aristocrats" е също толкова неприличен, колкото и интернет.
Според изследване на comScore Media Metrix читателите на уеблогове посещават два пъти повече сайтове, отколкото обикновените интернет-потребители. Рекламите на "The Constant Gardener" изглежда са насочени към аудитория, която няма доверие на мултинационалните корпорации. Те съдържат слогани като "Корупцията е заразна" и "Конспирацията е глобална".
Джоузеф Джафе, президент на маркетинговата консултантска фирма Jaffe L.L.C. смята, че "The Constant Gardener" провокира хората да обсъждат социални въпроси. Читателите на уеблогове биха искали да участват в подобни дискусии и да изразят своята гледна точка. Целта е да бъде достигната и ангажирана малка група от лидери, чието мислене оказва влияние върху масата, казва още Джафе.
Дори студиата с добри бюджети за реклама разчитат на интерактивни стратегии при маркетинга си. Така например New Line пусна игра към романтичната комедия "Wedding Crashers", в която всеки можеше да сложи снимката си в трейлъра на филма.
Уеб-рекламата няма да засенчи скоро тази в радиото, телевизията и печатните издания. Според Джоузеф Джафе студиата трябва да престанат с опитите си да достигнат масата от хора и да се съсредоточат върху най-качествените от нея.
Разпространителите на "The Constant Gardener" са насочили рекламата си към читателите на специализирани сайтове и уеблогове. Focus Features, поделението за арт-филми на "Юнивърсъл" е закупило рекламно място за премиерния филм на политическия уеблог Wonkette, както и на уеб-сайтовете на сродни издания като Harper's, The Nation и National Review. Джеймс Шеймъс, един от президентите на студиото казва, че подобни сайтове привличат хора, които вероятно ще оценят филма. "The Constant Gardener" e конспиративен трилър, базиран на бестселъра на Джон Льо Каре и разказва за фармацевтична компания, базирана в Кения, която извършва тестове на нови лекарства против туберкулоза върху беззащитни хора.
След успеха на "Проклятието Блеър" (1999) филмовите компании се опитват неуспешно да повторят рекламната интернет-кампания, която превърна филма в маркетингов феномен. Независимите дистрибутори от THINKFilm също се целят в подбрана интернет-аудитория с "The Aristocrats". Те закупиха закупиха банери на сайтовете за клюки www.gawker.com и www.defamer.com, както и на подобните www.theonion.com и www.collegehumor.com. Според директора на отдел маркетинг към THINKFilm, "The Aristocrats" е също толкова неприличен, колкото и интернет.
Според изследване на comScore Media Metrix читателите на уеблогове посещават два пъти повече сайтове, отколкото обикновените интернет-потребители. Рекламите на "The Constant Gardener" изглежда са насочени към аудитория, която няма доверие на мултинационалните корпорации. Те съдържат слогани като "Корупцията е заразна" и "Конспирацията е глобална".
Джоузеф Джафе, президент на маркетинговата консултантска фирма Jaffe L.L.C. смята, че "The Constant Gardener" провокира хората да обсъждат социални въпроси. Читателите на уеблогове биха искали да участват в подобни дискусии и да изразят своята гледна точка. Целта е да бъде достигната и ангажирана малка група от лидери, чието мислене оказва влияние върху масата, казва още Джафе.
Дори студиата с добри бюджети за реклама разчитат на интерактивни стратегии при маркетинга си. Така например New Line пусна игра към романтичната комедия "Wedding Crashers", в която всеки можеше да сложи снимката си в трейлъра на филма.
Уеб-рекламата няма да засенчи скоро тази в радиото, телевизията и печатните издания. Според Джоузеф Джафе студиата трябва да престанат с опитите си да достигнат масата от хора и да се съсредоточат върху най-качествените от нея.
0 Comments:
Публикуване на коментар
<< Home