Българска анимация в Сънданс
Звучи невероятно, но е истина. Или поне отчасти. Защото близо 2 минути от документалния "Super Size Me" са дело на българина Свилен Димитров. Аниматорът е работил върху множество рекламни клипове на български и чужди фирми. Негов е и нашумелия клип на продукта "Яко Мляко", в който Бойко Борисов е представен като супермен.
"Super Size Me" на режисьора Морган Спърлок взе тазгодишната награда за режисура на "Сънданс"-най-големия фестивал за независимо кино в Щатите.
Филмът е осъществен като своеобразен кино-експеримент-режисьора, играе ролята на опитно зайче, като се храни само в "Макдоналдс" където винаги си поръчва най-големите порции. Посланието на филма, насочен срещу консуматорството в американското общество е повече от ясно.
"Получих предварително типажите, но се наложи да ги преработя сериозно. Най-общо казано ги "астериксувах" малко, за да станат по-готини", разказа за CINEASTE аниматорът Свилен Димитров. "Астериксуването"(закръгляне на тялото и ръцете в маниера на комиксите "Астерикс и Обеликс") се наложило, защото предварителните персонажи били доста стерилни и дори ръбати.
Американците от компанията "Epic Portions" изпратили сценарий, готови типажи и груб сториборд в столичното студио "Зографик". То от своя страна възложило поръчката на Димитров, който анимирал четири кратки епизода с продължителност около 2 мин-пилета, които се превръщат в хамбургери, дебели мениджъри от "Макдоналдс", които трупат пари, ръката на Роналд Макдоналд, която пълни "Емпайър стейт билдинг" с боклук.
"Четвъртия епизод беше най-забавен. Трябваше да анимирам видовете клиенти. В жаргона на "Макдоналдс" има две категории клиенти- "heavy users", които посещават ресторантите 2-3 пъти седмично и "super heavy users", които ядат там 6-7 пъти в седмицата", обяснява Свилен Димитров. Вече готовите откъси трябвало да бъдат преработвани няколко пъти. Забележките на американците се отнасяли най-вече към цветовете. Обувките на всички персонажи, които първоначално били бели и червени били "пребоядисани" в черно. По-сериозни промени били нанесени във формата на кадрите. След като режисьора Спърлок получил наградата в "Сънданс", филмът бил купен за разпространение по кината. Ето защо кадрите с по-ниска резолюция, предназначени за излъчване по телевизията били "пререндвани" (увеличени) за кино.
"Super Size Me" на режисьора Морган Спърлок взе тазгодишната награда за режисура на "Сънданс"-най-големия фестивал за независимо кино в Щатите.
Филмът е осъществен като своеобразен кино-експеримент-режисьора, играе ролята на опитно зайче, като се храни само в "Макдоналдс" където винаги си поръчва най-големите порции. Посланието на филма, насочен срещу консуматорството в американското общество е повече от ясно.
"Получих предварително типажите, но се наложи да ги преработя сериозно. Най-общо казано ги "астериксувах" малко, за да станат по-готини", разказа за CINEASTE аниматорът Свилен Димитров. "Астериксуването"(закръгляне на тялото и ръцете в маниера на комиксите "Астерикс и Обеликс") се наложило, защото предварителните персонажи били доста стерилни и дори ръбати.
Американците от компанията "Epic Portions" изпратили сценарий, готови типажи и груб сториборд в столичното студио "Зографик". То от своя страна възложило поръчката на Димитров, който анимирал четири кратки епизода с продължителност около 2 мин-пилета, които се превръщат в хамбургери, дебели мениджъри от "Макдоналдс", които трупат пари, ръката на Роналд Макдоналд, която пълни "Емпайър стейт билдинг" с боклук.
"Четвъртия епизод беше най-забавен. Трябваше да анимирам видовете клиенти. В жаргона на "Макдоналдс" има две категории клиенти- "heavy users", които посещават ресторантите 2-3 пъти седмично и "super heavy users", които ядат там 6-7 пъти в седмицата", обяснява Свилен Димитров. Вече готовите откъси трябвало да бъдат преработвани няколко пъти. Забележките на американците се отнасяли най-вече към цветовете. Обувките на всички персонажи, които първоначално били бели и червени били "пребоядисани" в черно. По-сериозни промени били нанесени във формата на кадрите. След като режисьора Спърлок получил наградата в "Сънданс", филмът бил купен за разпространение по кината. Ето защо кадрите с по-ниска резолюция, предназначени за излъчване по телевизията били "пререндвани" (увеличени) за кино.
Етикети: американско кино, анимация, българско кино, късометражно кино, режисьори, фестивали
0 Comments:
Публикуване на коментар
<< Home