8.09.2004 г.

Късометражно кино в интернет

Текстът долу е само извадка от от обширната статия "Eat My Shorts", посветена на късометражното кино във Великобритания и публикувана в тазгодишния майски брой на сп. "Sight & Sound".

Очаквайте превод на цялата статия!

Ресурси на късометражни филми

Atom Films

Вероятно най-голямата и най-добре познатата уеб-база за късометражни драми, комедии, видеоклипове и анимации.

Britshorts
http://www.britshorts.com
Предлага британски и европейски късометражни филми, както и новини от киноиндустрията.

Camp Chaos
http://www.campchaos.com
Може би най-добрия сайт за гледане на игри и филми, под формата на флаш-анимация.

Channel 4
http://www.channel4.com/film/shortsandclips
Приютява повече от 150 късометражки, от нови заглавия като "Euston Road", с участието на Пол Бетани, до ранни къси филми на наложили се режисьори: "The Short and Curlies"(1987) на Майк Лий и "The Italian Machine"(1976) на Дейвид Кроненбърг.

Evan Mather
http://www.evanmather.com
Официален сайт на филмите на едноименния американец със запомнящ се стил.

Ifilm
http://www.ifilm.com/
Голямо разнообразие от късометражни филми. Можете да качите безплатно филма си, след одобряването му от специална комисия. Има и множество "платени места", които започват от 75 долара.

PlugIn Cinema
http://www.plugincinema.com
Базиран на Острова сайт с голяма подборка от филми, както и съвети за правенето на късометражни филми, предназначени за показване по интернет.

Очаквайте подборка от DVD-та с късометражно кино, както и адреси на организации и фондове, които подпомагат създаването им на територията на Кралството(и не само).

7.09.2004 г.

Джони Одбол & Първото "48-часово Филмово Предизвикателство" в Източна Европа


Джони минути преди да обяви началото на предизвикателството

II-ри Международен студентски фестивал за филмово изкуство & Джони Одбол
представят
Първото "48-часово Филмово Предизвикателство" /"48hr Film Challenge"/ в Източна Европа
22-ри - 24-ти септември 2004г.
Балчик, България

Най-добрият начин да се научиш да правиш кино е да направиш един филм!
( С. Кубрик 1977 )

Джони Одбол, създателят на новата вълна в DV киното и основател на “48ч. Предизвикателство”, ще участва във Втория международен студентски фестивал за филмово изкуство Балчик ‘04. Той ще отправи към всички участници във фестивала предизвикателството да направят филм само за 48 часа.

Екипите имат на разположение само два дни за създаването на един 5-минутен късометражен филм. Всичко, свързано със сценария, заснемането, монтажът и музикалното оформление на филма трябва да бъде изпълнено в рамките на 48 часа м/у 22-ри и 24-ти септември 2004. Представител от всеки снимачен екип трябва да присъства на брифинга на 22-ри септември в 12:00ч.в “Двореца” в Балчик, където Джони ще представи Предизвикателството, ще обясни правилата и ще раздаде заглавията и жанровете на филмите.Всички екипи трябва да предадат филма си на Mini DV или DVD в “Двореца”не по-късно от 12:00ч. на 24-ти септември.

Всеки тим трябва да избере чрез жребий жанра и заглавието на филма си 15 минути преди началото на Предизвикателството. Някои от жанровете в предишни години са били филм ноар, комедия, филм на ужасите, романтика, мистерия. Всички филми създадени в това “48-часово предизвикателсвто” ще бъдат показани на 25-ти септември в "Двореца" в Балчик.

Мин. технически изисквания за участие в “48ч. Филмово Предизвикателство”
1: Камера MINI DV - DVCAM или друга дигитална камера с dv out 2: Компютър Mac или PC 3: Монтажен софтуеър като (Final cut -Adobe premiere 6.5 or Adobe Premiere pro - Pinnacle - Ulead - ETC)

Регистрация, дати, детайли
1. Регистрация за участие в “48ч. Филмово Предизвикателство”
от 01.09. до 19.09.2004г.
Участниците трябва да изпратят mail на адрес: mail@film-fest.orgMail subject: “48hr Film Challenge” Съдържание: екип, членове, имена, контакти, адреси

!!! За участие в “48ч. Предизвикателство” няма възрастови ограничения !!!
Отборите трябва да се състоят от 6 определени члена, всеки с ясна функция – режисьор, продуцент, оператор, осветител, озвучител и монтажист.

2. Дати на Първото “48ч. Филмово Предизвикателство” в Източна Европа:
Начало_12:00ч. 22-ри септемвриКрай_12:00ч. 24-ти септемвриПрожекция на филмите_25. September

3. Заглавия и жанрове
Заглавие: Избира се чрез жребий от повече от 200 различни думи, които трябва да се съдържат в заглавието на филма.
Жанр: Избира се чрез жребий измежду:ужаси - комедия - екшън – крими – приключенски - гангстерски - научна фантастика - драма – трилър - уестърн – мюзикъл/танц - романтичен – политически - съспенс - трагедия - война & мир – документален - черна комедия



Не се колебайте да се включитe в “48-часовото Филмово Предизвикателство” в Балчик; то ще е стартът на световното турне на “48-часовото Филмово Предизвикателство”!

От създаването си през август 2002г., в “48-часовото предизвикателство” на Джони са участвали близо 10 000 киномани от Европа и Обединеното Кралство. И това далеч не е краят – следващото предизвикателство на Одбол ще бъде стартирано по цяла Европа. Джони основава “48-часовото предизвикателство”, за да насърчи хората да правят кино, вместо само да говорят за това. Първото събитие е рекламирано само в уебсайта “Shooting People”; организирано е без спонсори и с бюджет само от 200 лири. Участниците са 60, но на прожекциите залата е препълнена. През следващата година се провеждат още две събития, едното от които е “Националното 48-часово Филмово Предизвикателство”, в което 4500 участника създават 460 филма само за два дни. Сега Джони добавя още няколко правила, за да запази качеството на филмите и да усъвършенства конкурса. Отборите трябва да се състоят от 6 определени члена, всеки с ясна функция – режисьор, продуцент, оператор, осветител, озвучител и монтажист.Със старта на “48-часовото Филмово Предизвикателство” прз октомври в Париж и последното “48-часовото Филмово Предизвикателство” в Лондон през 2005, Джони обмисля идеята да предизвика целия свят да се включи в инициативата. Екипите ще получат тема и заглавие за 5 мин късометражен филм, който ще трябва да направят само за 48 часа. Най-добрите от филмите, създадени в Европа, ще бъдат записани на DVD, което ще бъде изпратено по целия свят, за да представи кинаджиите, както никога преди.
To Inspire Others Inspire's Me.
Johnnie Oddball 2004

1.09.2004 г.

Българска анимация в Сънданс

Звучи невероятно, но е истина. Или поне отчасти. Защото близо 2 минути от документалния "Super Size Me" са дело на българина Свилен Димитров. Аниматорът е работил върху множество рекламни клипове на български и чужди фирми. Негов е и нашумелия клип на продукта "Яко Мляко", в който Бойко Борисов е представен като супермен.

"Super Size Me" на режисьора Морган Спърлок взе тазгодишната награда за режисура на "Сънданс"-най-големия фестивал за независимо кино в Щатите.

Филмът е осъществен като своеобразен кино-експеримент-режисьора, играе ролята на опитно зайче, като се храни само в "Макдоналдс" където винаги си поръчва най-големите порции. Посланието на филма, насочен срещу консуматорството в американското общество е повече от ясно.

"Получих предварително типажите, но се наложи да ги преработя сериозно. Най-общо казано ги "астериксувах" малко, за да станат по-готини", разказа за CINEASTE аниматорът Свилен Димитров. "Астериксуването"(закръгляне на тялото и ръцете в маниера на комиксите "Астерикс и Обеликс") се наложило, защото предварителните персонажи били доста стерилни и дори ръбати.

Американците от компанията "Epic Portions" изпратили сценарий, готови типажи и груб сториборд в столичното студио "Зографик". То от своя страна възложило поръчката на Димитров, който анимирал четири кратки епизода с продължителност около 2 мин-пилета, които се превръщат в хамбургери, дебели мениджъри от "Макдоналдс", които трупат пари, ръката на Роналд Макдоналд, която пълни "Емпайър стейт билдинг" с боклук.

"Четвъртия епизод беше най-забавен. Трябваше да анимирам видовете клиенти. В жаргона на "Макдоналдс" има две категории клиенти- "heavy users", които посещават ресторантите 2-3 пъти седмично и "super heavy users", които ядат там 6-7 пъти в седмицата", обяснява Свилен Димитров. Вече готовите откъси трябвало да бъдат преработвани няколко пъти. Забележките на американците се отнасяли най-вече към цветовете. Обувките на всички персонажи, които първоначално били бели и червени били "пребоядисани" в черно. По-сериозни промени били нанесени във формата на кадрите. След като режисьора Спърлок получил наградата в "Сънданс", филмът бил купен за разпространение по кината. Ето защо кадрите с по-ниска резолюция, предназначени за излъчване по телевизията били "пререндвани" (увеличени) за кино.

Етикети: , , , , ,

Technorati profile

Powered by Blogger

Creative Commons License